کمیته فنی کنسرو آبزیان کشور

وابسته به سندیکای صنایع کنسرو ایران

سخن بی پرده


در خبرها خواندیم که مجمع تشخص مصلحت نظام، طی مصوبه ای نظر مجلس را در مورد واگذاری امر نظارت بر غذا به سازمان ملی استاندارد، تایید نموده و گویا قرار است تمامی امور مربوط به نظارت بر غذا از سازمان غذا و دارو به سازمان ملی استاندارد محول گردد....


 ادامه مطلب 

 آرشیو مطالب 

فعالیت های سندیکا


جلسه اعلان موجودیت کمیته فنی رب و سس گوجه فرنگی

 ادامه مطلب 

 آرشیو مطالب 

یادداشت


مسمومیت با هیستامین در اثر مصرف ماهی

اسید آمینه هیستیدین که مقدار قابل توجهی از آن در ماهی تون وجود دارد، تحت تاثیر آنزیم هیستیدین دکربوکسیلاز به عامل آلرژی زایی به نام هیستامین تبدیل می شود...

 ادامه مطلب 

 آرشیو مطالب 

همایش یک روزه نقش مصرف آبزیان در ارتقاء سلامت جامعه

در راستای افزایش فرهنگ مصرف آبزیان در جهت بالا بردن سرانه مصرف آبزیان در استان اصفهان همایش های  1 روزه تحت عنوان " نقش مصرف آبزیان در ارتقاء سلامت جامعه"  به همت مدیریت جهاد کشاورزی و شیلات استان (جناب آقای مهندس فوقی و سرکار خانم دکتر مسائلی) و شبکه بهداشت  و فرمانداری  شهرستان های این استان برگزار میگردد.


در همایش یک روزه  که خرداد و تیرماه در شهرستانهای شهرضا و بویین میاندشت برگزار شد،  بیش از 150 نفر از مدیران بخشهای دولتی شهرستان و همچنین اعضای کمیته بانوان فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، شبکه بهداشت ، آموزش و پرورش و سایر ادارات دولتی و همچنین مروجین بخش کشاورزی شرکت نمودند.

سخنرانان همایش به اهمیت موضوع آبزی مصرفی و جایگاه ایران در موضوع مصرف سرانه آبزیان و برنامه ها و راهکارهای افزایش سرانه مصرف آبزیان و آشنایی با ارزشهای غذایی آبزیان پرداختند.


جناب آقای مسعود بختیاری مسئول کمیته فنی کنسرو آبزیان در راستای آگاه سازی جامعه، درباره کنسرو ماهی ، نحوه فرایند آن ، پاسخ به چگونگی عدم  استفاده از مواد نگهدارنده در تولید این محصول سلامت محور و اهمیت این محصول در سبد غذایی خانوارها  ایراد سخنرانی نمودند.

با توجه به موضوع فرهنگ سازی مصرف آبزیان در بین کودکان، جشنواره نقاشی و کاردستی کودکان با  موضوع "ماهی" با حضور دانش آموزان دبستانی شهرستان ، برگزار گردید و در پایان به آنها هدایایی اهدا شد.

در حاشیه جشنواره، کلاس آموزشی طبخ انواع غذاهای دریایی ویژه بانوان شاغل در ادارات شهرستان ، برگزار و شرکت کنندگان با آموزش شش نوع غذای دریایی آشنا گردیدند.


در انتها در راستای ترویج غذای سالم کلیه شرکت کنندگان در همایش با ساندویچ کنسرو ماهی پذیرایی شدند.

 کمیته فنی کنسرو آبزیان از جناب آقای مهندس فوقی مدیریت محترم شیلات استان و سرکار خانم دکتر مسائلی کارشناس مسئول بهبود کیفیت و مسئول دپارتمان ترویج فرهنگ مصرف آبزیان کمیته فنی ، جهت برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری چنین همایش هایی قدردانی می نماید.

 


جستجو

تبلیغات